مدیریت بهبود و تعالی

گاه نوشت های سید محمد مرعشی

گاه نوشت های سید محمد مرعشی


پیشرفت و تعالی هر سازمان حاصل بهبود ابزارهای مدیریت است ،......

 

انسان همواره میل به پیشرفت داشته و یا بهتر بگوییم نیاز به پیشرفت داشته اند ، این نیاز به پیشرفت از عدم رضایت شرایط کنونی ایجاد و انسان را وادار به پیگیری و تجسس برای یافتن ابزاری برای تغییر شرایط نموده است.

 

من سید محمد مرعشی دانش آموخته رشته مهندسی صنایع در این مجال در نظر دارم  ، همراه با شما  به بررسی مبانی و مهارت های علم مدیریت و آموزش کاربردی آن بپردازم ،

و با توجه به تجربیات خود در حوزههای مدیریت سازمانی ، تلاش دارم این تجربیات را به نقد کشیده و به شما بیاموزم .

 

چند کلمه در باب  مهندسی صنایع ؛

همه دوستانی رشته مهندسی صنایع  با این توصیف آشنا هستند " اقیانوسی به عمق یک متر " ، شاید این توصیف برای بعضی از دانش آموختگان پذیرفتنی نباشد . ولی اکنون بیاید به گونه ایی دیگر این توصیف رو بررسی کنیم ،

وظیفه مهندسین صنایع انجام عملیات عمیق در حوزه های تخصصی نیست ، این مهندسین می بایست با توجه به ماموریت سازمان اهداف کلان را ترسیم و با برنامه ریزی دقیق نیل به این اهداف را زمان بندی نمایند ، همچنین باطراحی شاخص های قابل اندازگیری در دوره های مختلف روند رسیدن سازمان به اهداف را بررسی کنند، و از انحراف آن جلوگیری نمایند.

به طور قطع یکی از اهداف هر سازمان بهبود و تعالی در سازمان است ، که این وظیفه به فکر جستجوگر مهندسین صنایع امکان پذیر است . که با دانش کلی خود در حوزه های تخصیصی ، فرآیندهای سازمانی را بررسی و با مدل های مختلف مقایسه می نمایند و در جهت بهبود ( کمی - کیفی ) فرایند ، اقدامات اصلاحی طراحی نموده و دستورالعمل می نویسند.

 

 

ماموریت  :

        ایجاد محتوای آموزشی برای تربیت ذهنی پرسشگر ، تفکر حل مسئله و مهارت طراحی ابزار بهبود

 

دورنما :

      ایجاد مرجع محتوای آموزشی  در حوزه های مدیریت با تمرکز بر

                                      مدیریت سرمایه انسانی / مدیریت استراتژیک / مدیریت اقتصادی / مدیریت پروژه

         

  دوستان و همراهان عزیز لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از طریق صفحه تماس با اینجانب ارسال فرمایید .